همشهری آنلاین: باراک اوباما بار دیگر ایران را تهدید کرد که در صورتی که به پیشنهاد یک توافق هسته‌‌ای پاسخ ندهد با عواقب آن روبه‌رو خواهد شد

به گزارش ایسنا، براساس گزارش خبرگزاری رویتر، باراک اوباما ـ رئیس‌جمهور آمریکا ـ روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با لی‌میونگ باک ـ رئیس‌جمهور کره‌یجنوبی ـ در سئول گفت: ایران چندین هفته وقت گرفته است و هنوز تمایل خود را به دادن پاسخ مثبت به این پیشنهاد نشان نداده است. بنابراین ما مذاکرات با شرکای بین‌المللی‌مان را درباره‌اهمیت نشان دادن عواقب آن آغاز کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما آن چه را که در زمینه‌ کره‌ ‌شمالی اتفاق افتاد و مذاکرات تا ابد و بدون این که نتیجه‌ای به دست آید ادامه داشت تکرار نخواهیم کرد.

اوباما در ادامه‌ اظهاراتش گفت که هنوز امیدوار است ایران نظرش را تغییر دهد و واشنگتن و متحدانش برای نشان دادن جدی بودن خود به ایران گام‌های احتمالی را در نظر خواهند گرفت.

وی گفت: انتظار ما این است که در چند هفته آینده بسته‌ای از گام‌های احتمالی را که اتخاذ خواهیم کرد آماده کنیم، بسته‌ای که جدی بودن ما را به ایران نشان دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه به رویکردی در قبال ایران اتخاذ شده است اعتماد دارد،گفت: من همچنان این احتمال را که آنها ممکن است روزی برای عبور از آن در تصمیم بگیرند حفظ خواهم کرد.

وی افزود: اما آنچه من از دیدن آن خشنود شده‌ام اتحاد بین‌المللی نادری است که شاهد آن بوده‌ایم. وقتی به این فکر می‌کنیم که در آغاز سال تلاش‌های بین‌المللی تا چه حد گسسته بود و درک کشورها درباره‌ی برنامه‌ هسته‌‌ای ایران تا چه حد با یکدیگر ناسازگاری داشت و به اینجایی که اکنون ایستاده‌ایم نگاه می‌کنید می‌فهمید که ما رویکرد درستی را در پیش گرفته‌ایم.

کد خبر 95654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز